Bahçeşehir Koleji Uzaktan Eğitim

Bahçeşehir Kolejinde Uzaktan Eğitim
Yakından Takip

Bahçeşehir Koleji 20 yılı aşkın süredir eğitim öğretimi fiziki mekân ve zaman olgusunun dışında bırakarak Uzaktan- Online- Dijital Eğitim sistemleri geliştiriyor. Uzaktan eğitim içeriklerini; global literatür içerisinde yer alan 4 ana başlık üzerinde, Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi ile ortak.
Bahçeşehir Kolejinde BK CRM, CMS, Ölçme Değerlendirme sistemleri STOYS platformu üzerinden takip ediliyor. Uzaktan eğitim sürecinin her aşaması “Yapay Zeka Tabanlı Kişiye Özgü Dijital Öğrenme Platformu” Metodbox üzerinden yürütülüyor.

Uzaktan Eğitim İçerikleri

Ders İçerikleri, Okumalar, Kaynaklar (Video)

  • Tüm seviyelerdeki öğrenciler, kişiye özel öğrenme içeriklerine bu alandan ulaşıyor. Bu bölümün içerisinde; doküman, video ve sunum materyalleri yer alıyor. İlkokul seviyesinde dijital kitaplar da bu bölümde bulunuyor.
  • Öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek için Metodbox, Öğrenme Araçları menüsüne yaş seviyelerine göre eklenen ABC Mouse, Raz-Plus, Brain Pop ELL, Highlights, Scholastic Literacy Pro, English Central, Minicity vb gibi…dijital dil öğrenme platformlarına bu alandan ulaşabiliyorlar. 
  • Kodlama becerilerini geliştirmek üzere bu alanda Kodris, Scratch, Lego gibi entegrasyon arayüzleri yer alıyor.
  • Öğrencilerin akademik olduğu kadar uygulamalı dersler alanındaki gelişimlerinin uzaktan eğitimde de eksiksiz devam edebilmesi amacıyla sanat, spor, müzik gibi alanlardan uygulama örneklerine de bu alandan erişim sağlanıyor.
  • Öğrenciler tüm branşlarda animasyon ve simülasyon içeriklere ulaşabiliyorlar. Deney konularının tamamı öğretmen uygulamalı olarak sistem içerisinde yer alıyor.
  • Küçük yaş seviyesinde öz beceriler başlığında Türkçe – İngilizce çizgi filmler yer alıyor.
  • Lise grubunda etkileşimli deney simülasyonları yer alıyor.
  • Sınav grubu öğrencilerin için; hedef belirleme, tercihler, raporlama, modülleri öğrencinin bilgi düzeyini veri okunurluğuna çeviriyor, gelişmelerini bireysel, okul veli iş birliği ile sürdürmelerine imkân veren yenilikçi ara yüzler geliştiriliyor.
  • Bahçeşehir Koleji Bölüm Başkanları, 8 ve 12. sınıflar için tüm derslerde, ülke genelinde canlı yayınlar yapıyorlar. Canlı yayın dersleri sonrasında offline olarak sistemde izlenebiliyor. 
  • Metodbox, öğrencilerin gelişimlerini yakından izleyecek standartlaştırılmış veri kayıtları ve yapay zekâ alanında araştırma geliştirme faaliyetlerini yapıyor.

 

Canlı Sanal Öğrenci İletişimi 

Öğrenciler ile öğretmenleri senkron iletişim amacı ile Zoom altyapısı kullanıyor. Öğretmenler offline üzerinden ulaşılan dokümanların mentörlüğünü bu alanda yürütüyor ve 20 dakika konu özet anlatımı yapıyorlar. Aynı zamanda rehber, sınıf ve mentör öğretmenler bu alanda birlikte çalıştıkları öğrencileriyle bire bir görüşmelerini yine bu alanda takip ederek STOYS sisteminde kayıt altına alıyorlar.

 

Ödevler – Projeler

Ödevler, sistem üzerine yüklenen ders içerikleri alanında veriliyor. Öğrenciler kendilerine iletilen doküman ve baskılı materyallerle çalışmalarını yürütüyorlar. Aynı zamanda yaş seviyelerine göre STEM – STEM Jr. projelerini de bu alandan yürütüyorlar. Disiplinler arası gönderilen çalışmaları tamamlayan öğrenciler, öğrenme çıktılarını öğretmenleri ile paylaşıyorlar.

 

Testler ve Ara Quizler

Konu kavrama testleri sistem üzerinden online olarak yapılıyor. Belirlenen zaman çizelgesi içinde yapılan testlerin sonuçları kısa zamanda alınarak doğru ve yanlışlar görülebiliyor. Öğrenciler soru çözüm videolarını izleyerek doğru ve yanlış cevap verdikleri soruların üzerinden geçebiliyor. Bahçeşehir Koleji öğrencileri, Türkiye genelinde kendi seviyelerindeki diğer Bahçeşehir Koleji öğrencileriyle online deneme sınavlarına katılarak çözümlerini ve genel durumlarını aynı akşam rapor olarak alabiliyorlar. Öğrenciler, çoktan seçmeli sınavlardaki başarılarını görebiliyor, aynı zamanda açık uçlu sorularla kendilerini geliştiriyor ve öğretmenleriyle birlikte cevaplarını kontrol edebiliyorlar.

Uzaktan Eğitim İpuçları

Veliler İçin Uzaktan Eğitim Süreci:

Koronavirüs nedeniyle “uzaktan eğitim” okul çağında çocuğu olan her ailenin gündemine girdi. Ebeveynler çok da alışık olmadıkları bu duruma kısa sürede uyum sağlayarak sürecin hem çocukları hem de kendi düzenleri açısından sağlıkla yürümesini sağlayabilirler. Bahçeşehir Koleji Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümü uzaktan eğitim sürecinde veliler için öneriler hazırladı:

  • Öğrenme her ortamda devam eden bir faaliyettir.

Öğrenme, çocuk için her an devam eder ve çocuklar için tüm dünya bir öğrenme alanıdır.

Okul ortamında belirlenmiş bir müfredat ile kontrollü bir öğrenme ortamı sağlanır. Evde ve doğada zaman geçirebileceğimiz bu dönemde de çocuklarımız için öğrenilebilecek pek çok bilgi ve edinilebilecek pek çok beceri vardır. Uzaktan eğitim ve dijital içeriklerimizle çocuklarımızın formal eğitimi devam ederken ayrıca informal olarak öğrenebileceklerinin de farkında olmak gerekir. Dayanışma, sorumluluk, zorlukların üstesinden gelme, farkındalık her zaman gerekli becerilerdir. Bu dönemi bir kayıp olarak değil farklı becerilerin edinildiği bir dönem olarak görün.

  • Kendinizi çocuğunuzun öğretmeni rolüne sokmayın.

Bu durum rol karmaşası yaratır. Sizin rolünüz rehberlik eden ve gerekli öğrenme ortamını sunan olmaktır. Öğretmenlik zor ve aşkla yapılması gereken bir meslektir. Bu dönemde çocuğunuzun sizin öğretmen olmanıza ihtiyacı yok; süreci yönetmenize ihtiyacı var. Ailesi olarak gerektiği zaman destek olabileceğinizi bilmeye ve güvene ihtiyacı var. Özel bir durumu yoksa çocuğunuzun yanına oturarak ders çalışmayın; destek olmak yerine müdahaleleriniz ile onun kendi öğrenme sürecine zarar verirsiniz. Öğrenme sevgisini ve merak ettiği konularda araştırma yapmasını teşvik edin. Öğrendiklerini sizinle paylaşsın; sorduğu soruları bazen cevaplayın bazen de onun cevaplarını bulması için yol gösterici olun.

  • Her güne dair planınız ve rutinleriniz olsun.

Bu, biz eğitimcilerin her zaman vurguladığımız bir konudur ancak bu dönemde bunu özellikle yapmamız gerekiyor. Bir salgın tehdidi ile karşı karşıyayız ve bizim kontrolümüz dışında yaşamlarımız değişiyor. Kontrol edemeyeceğimiz unsurları kontrol etmeye çalışmak “kaygıyı” artıran en önemli unsurlardan biridir. Bu nedenle bu dönemde kendinizi ve çocuğunuzu kontrol edebileceğiniz unsurlara odaklamak yararlı olacaktır. Günlük yaşamınızda meydana gelen değişiklikler olabilir ancak her gününüz için bir planınız olsun. Rutinler oluşturun.

  1. Bu planı birlikte yapın. Eğer çalışan ebeveynler iseniz planı akşam oluşturabilir ve gün içerisinde yeterince iyi uygulandıysa akşam çocuğunuzla keyifli vakit geçirmek için bir etkinlik planlayabilirsiniz.
  2. İlkokul çağı çocukları henüz programlarını kontrol etmede yeterli beceriye sahip değildir. Bu nedenle planı uygulamasını engelleyecek unsurları azaltmak ya da sınırlamak gerekir.
  3. Aşırı yapılandırılmış bir plan olmasından kaçının ve çocuğunuzun özelliklerini dikkate alarak bu planı oluşturun. Unutmayın, en iyi plan uygulanabilir olandır. Planda öğrenme saatlerine yer ayırdığınız gibi diğer sorumluluklara ve eğlenceye de yer ayırın.
  4. Evde öğrenmenin okulda öğrenmeden farklı bir yapıda olduğunu kabul edin. Birebir okul saati kadar günlük ders saati içeren planlar oluşturmaktan kaçının.

 

  • Çocuğunuzun canının sıkılmasından korkmayın.

Hatta canının sıkılmasına izin verin. Kişi, canı sıkıldığında gerçek ilgi alanları nelerse onlara yönelip kimse yönlendirmese de bir şeyler yapmaya başlar. “Evde çocuklar nasıl zaman geçirecek?” “Ne yapacağız?” diye endişelenmekten vazgeçin. Bu dönem onun kendi ilgi alanlarını fark etmek ve gözlemlemek adına bir fırsat bile olabilir.

  • Yaşanabilecek çatışmaları siz yönetmelisiniz.

Bu dönemde sınırlı bir ortamda yoğun vakit geçirmek ebeveynler ve çocuklar arasında çatışmalara neden olabilir.  Öncelikle bu çatışmaları yönetecek ve çözebilecek kişinin siz olduğunuzu unutmayın. Çocuğunuz henüz sizin bilgi ve deneyimlerinize sahip değil. Ancak çocuklar çok dürüsttür ve sizde gözlemlediği bir durumu size çok net bir şekilde ifade edebilir. Ebeveyn olarak durumlara tepki değil cevap verin. Yani söyleyeceğiniz söz, ağzınızdan öfkeyle çıkmasın. Neyi, hangi duyguyla söylediğinizin ya da yaptığınızın farkında olun. Sadece bir an durun. Es verdiğiniz birkaç saniye çocuğunuzla olan ilişkinizi değiştirebilir.

  • Teknoloji kullanımı amaca uygun ve sınırlı olsun.

Uzaktan eğitim sürecinde çocuklarımız teknolojiyle zaten iç içe olacaklar. Öğrenme süreçleri haricinde teknoloji kullanımlarıyla ilgili kurallarınız olsun ve bu konularda tutarlı olun. Teknolojinin kullanım amacı, içeriği ve süresi önemlidir. Eğer siz sınır çizmezseniz çocuklar kendilerini kontrol etmekte zorlanabilirler. Çocukların her dediklerini yapan ebeveynlere değil onları koruyacak, sınırları yapıcı bir dille çizen ebeveynlere ihtiyacı vardır.

  • Aşırı kontrol etmeye çalışmayın.

Kendinizi, çocuğunu kontrol etmesi gereken biri olarak görmekten vazgeçip hayata dair rehberlik etmeniz gereken bir birey olarak görün. Kontrol etme duygusuyla, sürekli eksik ve hatalara odaklanıp çocuğunuzu sık sık eleştirip düzeltirsiniz. Sürekli eleştiren bir ebeveyn de bir süre sonra çocuk tarafından duyulmamaya başlar ya da çatışmalar yaşanır. Her durumda çocuğun özgüvenini zedeler. Unutmayın, sizin konuşmalarınız onun hayatı boyunca kafasında duyacağı iç konuşmalarına dönüşecek. Hata yapmaktan endişelenen, her şeyi mükemmel yapmaya çalışan ebeveynler olmaya çalışmak sizi gergin ve kontrolcü yapar. İlişkinizin eğlencesini kaçırmayın. Hataların öğrenme sürecinin bir parçası olduğunu hatırlayın. Ebeveyn olarak kendi hatalarınıza ve çocuğunuzun hatalarına karşı hoşgörünüz olsun.

  • Ders dışında da vakit geçirmek önemlidir.

Çocuğunuzla dersler dışında da zaman geçirmeye dikkat edin. Fırsat buldukça açık havaya çıkın, hareket etmesine izin verin. Kitap okuyun. Gereksiz haber kirliliğinden çocuğunuzu ve kendinizi koruyun. Sağlıklı ve umutlu kalın.

  • Ebeveynler online eğitimin sağlıklı yürümesi için yapabilirler?

Online eğitim uygulaması Zoom programı üzerinden Bahçeşehir Koleji velilerine gönderilen haftalık program doğrultusunda her gün 20'şer dakikadan oluşan 2 ders ve 10 dakika ara ile gerçekleşmektedir. Ders saatleri ve süreleri, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümümüz başta olmak üzere eğitim yöneticilerimizin tavsiyeleri doğrultusunda öğrencilerimizin sağlığı ve kazanım verimliliklerine gözetilerek belirlenmektedir.

Online eğitim hem öğrencilerimiz hem siz değerli velilerimiz için yeni bir deneyim. Elbette gerçek sınıf ortamından farklı bir dinamiği olacaktır. Bu nedenle ders sırasında yaşanabilecek aksaklıklarda sizlerin sağduyusu ve sakinliği öğrencimizin bu sürece uyum sağlamasında en büyük destekçisi olacaktır.

Online dersler için çocuklarınıza nasıl destek olabilirsiniz?

  • Derse konsantre olabilmeleri için mutlaka bilgisayar veya tabletlerinde kullanacakları uygun kulaklığı temin ederek, dersi kulaklıklarından takip etmelerini sağlayabilirsiniz. Kulaklık kullanmaları, konsantrasyonları için son derece önemlidir.
  • Çocuğunuzun derse katıldığı ortamda başka ses kaynağı olmaması önemlidir.

Derse adapte olmasını engelleyecek ses kaynaklarını (televizyon, radyo vb.) engelleyebilirsiniz.

  • Öğretmenlerimiz, öğrencileriyle derslerini yürütürken siz değerli velilerimizin öğrencilerin online eğitim sürecine müdahale etmemeleri önemlidir. Tıpkı sınıflarda olduğu gibi öğretmenlerimizle öğrencilerimizin kesintisiz ve müdahalesiz iletişim kurmalarının verimli bir ders için önemli olduğunu lütfen unutmayın.
  • Öğrencilerimiz sabah belirtilen saatlerde online eğitime katıldıktan sonra Metodbox uygulamasından günlük programları dahilinde içerikler takip etmeye devam edecekler. Öz disiplinlerini kazanmaları açısından programlarına sadık kalmalarının kendi sorumlulukları olduğunun farkında olmaları önemlidir. Ders programını düzenli takip edip etmediklerini denetlemeniz ancak öz disiplinlerini kazanmaları için bu takibi sürece direkt müdahil olmadan yürütmeniz yararlı olacaktır.

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) Hakkında Hatırlatma

Canlı ders anlatımı sürecindeki tüm video, ses ve görüntü kayıtları ilgili öğretmenimiz bakımından Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na (KVKK) göre “kişisel veri” kapsamındadır ve sadece canlı ders anlatımıyla sınırlı olarak yayınlanmaktadır. Bu nedenle; söz konusu ders anlatım sürecindeki kişisel verilerin korunmasına öncelikle ebeveyn olarak sizler akabinde sizlerin sorumluluğundaki öğrencilerimiz tarafından azami şekilde dikkat edilmesi, ders anlatımlarının sizler veya öğrencilerimiz tarafından kesinlikle herhangi bir elektronik cihaz ile kayıt altına alınmaması, herhangi bir sosyal medya platformunda paylaşılmaması, tedavüle sokulmaması gerekmektedir.

Aksi durum KVKK bakımından ilgili öğretmenimizin kişisel verilerinin ihlali anlamına gelmekle birlikte söz konusu ihlalin çok ciddi hukuki ve cezai yaptırımlarının olduğunu/olabileceğini de anımsatmak; bu gibi hak ihlallerinin oluşması halinde ise kurumumuzun herhangi hukuki/cezai bir sorumluluğunun olmadığını, bu husustaki tüm sorumluluğun ilgili kişi/kişilerde bulunacağını, işbu bildirimimizin KVKK’nın 8. Ve 10 maddesi kapsamında aydınlatma niteliğinde olduğunu önemle ifade etmek isteriz. Siz velilerimizin söz konusu yasal düzenlemelere de harfiyen riayet edeceğinize olan inancımız tamdır.