BAHÇEŞEHİR OKULLARI OYUN TASARIM ATÖLYELERİ İLE ÜRETEN BİR NESİL YETİŞİYOR
Türkiye’nin önde gelen eğitim kurumları arasında yer alan Bahçeşehir Okulları; tüketen bir nesil yerine üreten bir nesil yetiştirmek hedefiyle Oyun Tasarım Atölyesi düzenledi. Bahçeşehir Okulları Dragos Kampüsü’nde düzenlenen etkinlikte çocuklar, aileleriyle vakit geçirirken kendi tasarladıkları oyunlarla yeni şeyler üretmenin de heyecanını yaşadılar.
Çocuklarının akıllı cihazlarla çok fazla vakit geçirmesinden ve oyun oynamasından şikâyetçi olan velileri dikkate alan Bahçeşehir Okulları 3 Aralık’ta Bahçeşehir Okulları Dragos Kampüsü’nde Oyun Tasarım Atölyesi ve Hazine Avı düzenledi. Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nden Yrd. Doç. Dr. Yavuz Samur’un öncülüğünde ve katılımıyla düzenlenen etkinlikte çocuklar, veliler ve rehber öğretmenler eşliğinde istedikleri bir konu özelinde tabletler üzerinden dijital oyun tasarladılar. Öğleden sonra düzenlenen ve 5. Sınıf öğrencilerinin aileleriyle katıldığı, 12 eğitim durağından oluşan Bahçeşehir Okulları Hazine Avı adlı oyunda ise 2 grup mücadele ederek kampüsün çeşitli yerlerine saklanan soruları çözerek anahtar kelimelere ulaşmaya çalıştılar. 5. sınıf müfredatına uygun 12 ayrı sorunun kampüsün ilgili yerlerine saklandığı oyunda sorular QR kod okuyucu programlarıyla bulunarak yanıtlandı. Oyun Tasarım Atölyesi ve Hazine Avı ile aileler, çocukluk yıllarına geri dönerek çocuklarıyla eşsiz anlar yaşadı.
Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nden Yrd. Doç. Dr. Yavuz Samur, çocuklar ve veliler için hazırladığı Oyun Tasarım Atölyesi ve Hazine Avının, eğitici bir etkinliği eğlenceli bir hale getirmenin yollarında biri olduğundan ve çocukların aileleriyle bu deneyimi yaşamasının öneminden bahsetti. Yrd. Doç. Dr. Yavuz Samur etkinlikle ilgili: “Bu zamana kadar okumuş olduğum makalelerden, yaptığım seminerlerden, velilerle sohbetlerimden, öğretmenlerle görüşmelerimden ve çocukların yorumlarından ortaya şu problem çıktı; veliler çocuklarıyla oyun oynamıyor. Çocuklar anne babalarıyla oyun oynamak istiyor, onlarla eğlenceli vakit geçirmek istiyor, onlarla enerjilerini harcamak istiyor. Bu ihtiyaçtan yola çıkarak "Hazine Avı" oyununu özellikle Bahcesehir Okulları için tasarladım. Oyun okulda oynanacağı için hem eğlenceli hem de eğitsel bir özelliği de olmalıydı. Uzun süren bir analiz ve tasarım aşamasından sonra Hazine Avı oyunu her yaştan öğrenci ve veliye göre adapte edilebilen, küçük değişikliklerle içeriği değiştirilebilen bir oyun halini aldı. Açıkçası ben de oyunu başlatmadan önce çok heyecanlıydım ve oyun başladığında heyecanım ikiye katlandı, velilerin ve çocukların oyunu beğenmesiyle de zirve yaptı. Veliler ve öğrenciler birlikte eğlenceli dakikalar geçirdiler, bu esnada eğitsel bir içeriğe maruz kaldılar, aynı zamanda teknolojiden de yararlandılar ve hızlı hareket ederek, dikkatlice düşünerek, eldeki verileri analiz ederek, deneyimlerinden yola çıkarak, araştırarak, eğlenerek bir Hazine Avı oyunu oynadılar. En temel amacım, çocukların velilerle kaliteli ve eğlenceli zaman geçirmesiydi, bu hedefe bu oyunla ulaştığımızı düşünüyorum.
Dijital oyun tasarım atölyesindeki amacım da öncelikle anne babalara teknoloji kullanımı konusunda ve özellikle de oyunlar konusunda bilgi vermekti, hangi oyunları oynamalılar, hangi oyunları oynamamalılar, ne kadar oynayabilirler, ne kadar teknolojiye maruz kalmalılar, daha ne gibi etkinlikler yapabilirler gibi tavsiyelerde bulundum. Daha sonra tüketim toplumundan üretim toplumuna geçişte önemli alanlardan biri olan dijital oyunları sürekli tüketmekten ziyade çocukların kendilerinin oyun tasarlayabileceği bir araç ile velilerimize çocuklarının yaratıcılıklarını kullanarak dijital bir oyun tasarlamalarını sağladık. Bu sayede veli en azından çocuğunun tablet bilgisayarla yararlı bir etkinlik yapabileceğini de görmüş oldu. Atölye sonunda tasarladıkları dijital oyunları paylaştılar ve oynadılar. Velilerin çocuklarıyla birlikte katılımları ve birlikte oyun tasarlamalarının, sadece veliye ya da sadece öğrenciye seminer vermekten daha etkili olduğunu düşünüyorum. Bu atölye çalışmasının sonunda da velilerimiz, diğer atölye çalışmalarına da katılmak istediklerini belirttiler ve çok memnun bir şekilde atölyeden ayrıldılar.” dedi.
Bahçeşehir Okulları Dragos Kampüs Müdürü Ayşenur Semerci de, hafta sonu Bahçeşehir Okulları Dragos Kampüsünde düzenlenen etkinliğin çocuklarla ailelerin verimli vakit geçirmesine olanak sağladığını söyledi ve “Çocuklarımızı ve ailelerimizi düşünerek gerçekleştirdiğimiz atölye çalışmasında öğrencilerimiz, hayal ettikleri oyunlara ve kahramanlara istedikleri gibi can verme fırsatı yakaladı. Ailelerimiz ise hem çocuklarıyla vakit geçirdi hem de onların yeni birşeyler öğrendiklerini ve ürettiklerini görme şansı elde ettiler. Günümüz çocuklarının her zaman hazır bilgiyi ve üretilmiş olanı tüketme eğiliminde olduğunun farkındayız. Biz bu atölyemizde çocuklarımıza birşeyler üretmenin önemini anlatmaya çalıştık. Bugün burada öğrencilerin tasarladığı oyunlar belki de gelecekte bütün dünyanın oynadığı bir oyun olacak ya da bizim öğrencilerimizden bir tanesi geleceğin oyun tasarımcısı olacak. Umarım burada bir ailemizin ya da bir öğrencimizin hayatına ya da hayallerine dokunabilmişizdir.” dedi.
&